Köp- och leveransvillkor


1. Leverans & Försäljning

1.1. Hämtning på gården

    • Beställningar kan hämtas samma dag eller senast dagen därpå, beroende på orderbelastning.

    • Vi meddelar dig via e-post, SMS eller telefon när din order är redo för avhämtning.

    • Hämtnings tider: 08:00–12:00 och 17:00–20:00. Övriga tider enligt överenskommelse.

1.2. Hemleverans

    • Vi ansvarar ej för eventuella förseningar orsakade av fraktbolag.

    • Schenker: Fast fraktkostnad 129 kr. Fraktfritt vid beställning över 599 kr.

    • Stora & tunga varor (ex. fodersäckar, större ströprodukter) skickas ej som paket. Dessa hämtas på gården eller levereras med våra turer. Vid större beställningar kan direkt leverans från leverantör ordnas – kontakta oss för mer information.

    • Hästfoder: Beställningar över 5000 kr (ex. moms) levereras fraktfritt. Beställningar under 5000 kr (ex. moms) debiteras en fraktavgift på 1000 kr.

    • Hemleverans till privatpersoner: Extra avgift på 100 kr.

    • OBS: Lagd order är bindande.


2. Betalningsalternativ

    • Swish Företag – Direktbetalning till Foderbox på 1236435440. Ange ditt ordernummer vid betalning.

    • Bankgiro – Direktbetalning till Foderbox på 792-5076. Ange ditt ordernummer vid betalning.

    • Klarna Checkout – Välj att betala direkt (kort, banköverföring, Klarna Direkt), senare (faktura) eller dela upp betalningen (6, 12, 24, 36 månader eller flexibel plan).


3. Skador & ej uthämtade paket

3.1. Skadat paket

    • Om din leverans är skadad vid mottagandet ska du reklamera detta direkt till utlämningsstället eller transportören.

    • Kontakta oss omedelbart, dock senast dagen efter mottagen leverans.

    • Hämta aldrig ut ett skadat paket!

3.2. Ej uthämtade paket

    • Om en försändelse returneras till oss på grund av att den ej hämtats ut, debiteras en hanteringsavgift på 395 kr.

3.3. Transportskador

    • Kontrollera hela pallen/paketet för synliga skador vid mottagandet.

    • Meddela chauffören om skador och se till att hen skriver ”Med förbehåll” samt tar bilder på skadan innan du signerar mottagandet.

    • Vid allvarliga skador kan du neka mottagandet, och pallen returneras till oss.

    • OBS: Vi accepterar ej reklamationer för skadat gods om skadan inte noterats vid mottagandet och anmälts till oss inom 2 dagar.


4. Returer & garanti

    • Returer accepteras endast efter överenskommelse, och köparen står för returfrakten.

    • Varor som returneras utan överenskommelse nekas mottagande.

    • Produkten och originalförpackningen ska vara intakt och utan prislapp.

    • Ångerrätt (14 dagar):

      • Gäller inom Sverige enligt distans- och hemförsäljningslagen.

      • Kunden står för returfrakten.

      • Återbetalning sker inom 7 dagar efter mottagen och godkänd retur.


5. Övriga villkor

    • Bilder & material: Allt bild- och textinnehåll på vår webbplats är skyddat och får inte användas utan vårt skriftliga tillstånd.
    • SMS-avisering: För smidig hantering av din order skickar vi SMS med leveransuppdateringar. Kontrollera att du har angett rätt telefonnummer vid beställning.
    • Priser: Alla priser som anges på webbplatsen inkluderar moms.
    • F-skatt: Vi är registrerade för F-skatt.


Kontaktuppgifter

Foderbox
Org.nr: 8602053988
Adress: Benstorp, 241 93 Eslöv
E-post: info@foderbox.se
Telefon: 0702083033


6. Tvistlösning

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar till EU:s verktyg för tvistlösning: http://ec.europa.eu/consumers/odr


Om du har frågor om våra köp- och leveransvillkor, tveka inte att kontakta oss.
Tack för att du handlar hos Foderbox! 


Privacy policy

OK
unsplash