Alltid fri frakt vid köp över 599 kr
1.1. Hämtning på gården
Beställningar kan hämtas samma dag eller senast dagen därpå, beroende på orderbelastning.
Vi meddelar dig via e-post, SMS eller telefon när din order är redo för avhämtning.
Hämtnings tider: 08:00–12:00 och 17:00–20:00. Övriga tider enligt överenskommelse.
1.2. Hemleverans
Vi ansvarar ej för eventuella förseningar orsakade av fraktbolag.
Schenker: Fast fraktkostnad 129 kr. Fraktfritt vid beställning över 599 kr.
Stora & tunga varor (ex. fodersäckar, större ströprodukter) skickas ej som paket. Dessa hämtas på gården eller levereras med våra turer. Vid större beställningar kan direkt leverans från leverantör ordnas – kontakta oss för mer information.
Hästfoder: Beställningar över 5000 kr (ex. moms) levereras fraktfritt. Beställningar under 5000 kr (ex. moms) debiteras en fraktavgift på 1000 kr.
Hemleverans till privatpersoner: Extra avgift på 100 kr.
OBS: Lagd order är bindande.
Swish Företag – Direktbetalning till Foderbox på 1236435440. Ange ditt ordernummer vid betalning.
Bankgiro – Direktbetalning till Foderbox på 792-5076. Ange ditt ordernummer vid betalning.
Klarna Checkout – Välj att betala direkt (kort, banköverföring, Klarna Direkt), senare (faktura) eller dela upp betalningen (6, 12, 24, 36 månader eller flexibel plan).
3.1. Skadat paket
Om din leverans är skadad vid mottagandet ska du reklamera detta direkt till utlämningsstället eller transportören.
Kontakta oss omedelbart, dock senast dagen efter mottagen leverans.
Hämta aldrig ut ett skadat paket!
3.2. Ej uthämtade paket
Om en försändelse returneras till oss på grund av att den ej hämtats ut, debiteras en hanteringsavgift på 395 kr.
3.3. Transportskador
Kontrollera hela pallen/paketet för synliga skador vid mottagandet.
Meddela chauffören om skador och se till att hen skriver ”Med förbehåll” samt tar bilder på skadan innan du signerar mottagandet.
Vid allvarliga skador kan du neka mottagandet, och pallen returneras till oss.
OBS: Vi accepterar ej reklamationer för skadat gods om skadan inte noterats vid mottagandet och anmälts till oss inom 2 dagar.
Returer accepteras endast efter överenskommelse, och köparen står för returfrakten.
Varor som returneras utan överenskommelse nekas mottagande.
Produkten och originalförpackningen ska vara intakt och utan prislapp.
Ångerrätt (14 dagar):
Gäller inom Sverige enligt distans- och hemförsäljningslagen.
Kunden står för returfrakten.
Återbetalning sker inom 7 dagar efter mottagen och godkänd retur.
Kontaktuppgifter
Foderbox
Org.nr: 8602053988
Adress: Benstorp, 241 93 Eslöv
E-post: info@foderbox.se
Telefon: 0702083033
Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar till EU:s verktyg för tvistlösning: http://ec.europa.eu/consumers/odr
Om du har frågor om våra köp- och leveransvillkor, tveka inte att kontakta oss.
Tack för att du handlar hos Foderbox!